東南アジアを中心とした日本人向けの海外求人・海外就職なら、ABROADERS CAREER(アブローダーズキャリア)

  • Accounting Assistant (Japanese Language)(求人番号:25397)の海外求人・就職情報は掲載を終了いたしました。

Accounting Assistant (Japanese Language)(求人番号:25397)

この求人のポイント

アブローダーズキャリアが考えるシンガポール、シティー、財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務、IT・WEB・ゲームがマッチするあなたへの求人のポイントをご紹介します。

この求人にエントリー

仕事内容

- Preparation of full set of accounts, reporting packages and financial statements.
- Liaise with external auditors and tax agents in preparation of Audit & tax schedules attend to queries/requirements.
- Receives and processes all invoices, expense forms and requests for payment.
- Prepares account payable/account receivable, bank book, petty cash and general ledger.
- Credit control activities e.g. responsible for following up on Accounts Receivables and Payable.
- Enter GL entries, accruals, prepayment, and purchases of Fixed Asset.
- Preparation of tax returns.
- Assists in the preparation of full set of accounts i.e. Trial Balance, Profit and Loss and Balance Sheet.

*This is local company, No Japanese staff.
*They have Japanese clients. so need some Japanese speakers.

募集要項

  • 給与

    3,200 〜 3,800 (SGD)

  • 職種

    財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務

  • 勤務地

    シンガポール / シティー

  • 業界

    IT・WEB・ゲーム

  • 応募資格

    - Singaporean.
    - Japanese speaking skills required (JLPT N2) for handling the documents in Japanese used by native Japanese clients
    - Able to handle banking system in Japanese to carry out transactions for native Japanese clients
    - Able to perform accurate data entry to computerized accounting
    - Can handle other ad-hoc duties or assignments
    - Prefer if able to start work immediately

  • 英語

  • その他言語

    Japanese

  • 経験

    ジュニアレベル、シニアレベル

  • 福利厚生

    - VB (Depending company performance)
    - AL 14days
    - ML 14days
    - Transport for business trip can be provided.

  • 休日・休暇

  • 就業時間

    9:00 〜 18:00

  • 求人掲載元

    Reeracoen Singapore

  • 求人番号

    25397

特徴

応募の流れ

  • Step 01|この求人に応募(無料)

    この求人の応募フォームからお申し込みください。相談・求人紹介・サポートはすべて無料です。
    適切な求人を紹介するにあたって、ぜひ履歴書・職務経歴書・英文レジュメの添付をお願い致します。

  • Step 02|海外転職アドバイザーとの個別面談・求人ご紹介

    担当の日本人キャリアアドバイザーが、ご経歴・希望条件・入社時期などをオンラインでヒアリングさせて頂きます。
    それに合わせてご応募頂いた求人以外にもマッチする求人があれば、ご提案させていただきます。
    面談は日本語で対応可能です。

  • Step 03|書類選考・面接

    ご応募したい求人を見つけたら、書類選考→面接→内定という順番で選考を進めていきます。
    必要書類の添削や過去の情報を元にした面接対策情報をキャリアアドバイザーから共有させていただき、内定獲得まで全力でサポート致します!

  • Step 04|内定・渡航・入社

    条件提示(内定)の確認から、ビザ取得サポート、渡航準備、現地生活の立ち上げまで伴走します。
    入社後も3ヶ月間のフォローアップで安心してスタートできます。