東南アジアを中心とした日本人向けの海外求人・海外就職なら、ABROADERS CAREER(アブローダーズキャリア)

  • General Ledger(bilingual)(求人番号:32294)の海外求人・就職情報は掲載を終了いたしました。

General Ledger(bilingual)(求人番号:32294)

この求人のポイント

アブローダーズキャリアが考えるフィリピン、マニラ、その他、財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務、メーカー(化学・食品・医薬)、医療がマッチするあなたへの求人のポイントをご紹介します。

この求人にエントリー

仕事内容

General Ledger: manage the accounting and reporting for all of the Accountant depatment entities.
The center will have a team of approximately 26 people speaking variety of different languages and who have a wide range of qualifications and skills.

• Timely completion of monthly accounts to meet reporting requirements and analytical review of monthly results
• Accurately post and reconcile intercompany billing and prepare backups
• Demonstrate commitment to Sarbanes and Oxley procedures
• Responsible for post month end activities including reconciliation of balance sheet accounts, preparation of audit and control reports
• Perform bank and cash in transit (CIT) reconciliations
• Develop and maintain good working relationship with respective country finance teams
• Perform other monthly tasks including mid-month roll out of accruals, prepayments, verification and posting month end journals and accounting of new assets acquisition
• Produce routine reports and make summaries for shared service and affiliate management

募集要項

  • 給与

    50,000 〜 75,000 (PHP)

  • 職種

    その他、財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務

  • 勤務地

    フィリピン / マニラ

  • 業界

    メーカー(化学・食品・医薬)、医療

  • 応募資格

    Education/ Experience: The ideal candidate will be
    • A fully/ partly qualified accountant with 3 to 5 years of experience in a multinational environment
    • Familiarity with generally accepted accounting principles and their application
    • Good understanding of BPO / shared service models
    • Knowledge of MS office (word/ excel) is must
    • Knowledge of SAP is desirable
    Skill Requirements:
    • Willingness to embrace new technologies, changing working practice and working with flexible office environment.
    • Excellent attention to details and a good team player
    • Strong problem solving and organisational skills
    • Strong communications and interpersonal skills
    • Deadline and closure oriented
    • Customer & quality driven
    • Commercial Awareness
    • Knowledgeable in reading, writing and speaking Japanese (or Korean, Mandarin, Thai, Vietnamese, Indonesian ) language

  • 英語

    Fluent

  • その他言語

    Thai,Japanese,Vietnamese,Chinese,Korean,Indonesian

  • 経験

    ジュニアレベル

  • 福利厚生

    HMO, 15 days leave(after provational)

  • 休日・休暇

    SAT SUN National Holiday

  • 就業時間

    8:30 〜 5:30

  • 求人掲載元

    Reeracoen Philippines

  • 求人番号

    32294

特徴

応募の流れ

  • Step 01|この求人に応募(無料)

    この求人の応募フォームからお申し込みください。相談・求人紹介・サポートはすべて無料です。
    適切な求人を紹介するにあたって、ぜひ履歴書・職務経歴書・英文レジュメの添付をお願い致します。

  • Step 02|海外転職アドバイザーとの個別面談・求人ご紹介

    担当の日本人キャリアアドバイザーが、ご経歴・希望条件・入社時期などをオンラインでヒアリングさせて頂きます。
    それに合わせてご応募頂いた求人以外にもマッチする求人があれば、ご提案させていただきます。
    面談は日本語で対応可能です。

  • Step 03|書類選考・面接

    ご応募したい求人を見つけたら、書類選考→面接→内定という順番で選考を進めていきます。
    必要書類の添削や過去の情報を元にした面接対策情報をキャリアアドバイザーから共有させていただき、内定獲得まで全力でサポート致します!

  • Step 04|内定・渡航・入社

    条件提示(内定)の確認から、ビザ取得サポート、渡航準備、現地生活の立ち上げまで伴走します。
    入社後も3ヶ月間のフォローアップで安心してスタートできます。