東南アジアを中心とした日本人向けの海外求人・海外就職なら、ABROADERS CAREER(アブローダーズキャリア)

  • Assistant Accounting Manager(Japanese Language)(求人番号:24158)の海外求人・就職情報は掲載を終了いたしました。

Assistant Accounting Manager(Japanese Language)(求人番号:24158)

この求人のポイント

アブローダーズキャリアが考えるシンガポール、シティー、財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務、メーカー(電気・電子)、メーカー(自動車・機械)、メーカー(化学・食品・医薬)、メーカー(その他)、商社、医療がマッチするあなたへの求人のポイントをご紹介します。

この求人にエントリー

仕事内容

Accounting
1. Ensure purchase and sales are correctly taken up / recorded in the month.
2. Managing petty cash transactions and manage reimbursement of petty cash claims.
3. Calculating and checking to make sure payments, amounts and records are correct.
4. Manage cash flow schedules and ensuring that cash flows are adequate to allow business units to operate effectively.
5. Preparing financial reports and submissions to relevant government entities / Japan HQ.
6. Upload the financial report into Japan HQ website.
7. Arranging financial audits and reviews as required and collaboration with auditors.
8. Liaise with tax agent on issues regarding Corporate tax filing.
9. Prepare and submit GST filing / PIC Claim quarterly.
10. Prepare monthly closing on time and accurately.
11. Prepare monthly statement of account for intercompany / customer.
12. Oversee the account receivable and payable from time to time so as to ensure prompt payment and collection.
13. Ensure withholding tax payment is paid by due date.
14. Maintain fixed asset schedule.
15. Maintain forex exchange / loan receivables/ loan payables schedules.

General Affairs
1. Arrange for group medical insurance for staff.
2. Apply / renew of employment pass for expatriates / foreign staff.
3. Manage and record staff leave records.
4. Manage payroll and CPF matters for Company, and representative office ( Middle East).
5. Maintain and update staff medical claims.
6. Prepare IR8A for staff ( yearly).
7. Ad-Hoc duties as assigned.

募集要項

  • 給与

    3,500 〜 4,000 (SGD)

  • 職種

    財務/会計/経理/その他金融専門職、人事/総務/労務/法務

  • 勤務地

    シンガポール / シティー

  • 業界

    メーカー(電気・電子)、メーカー(自動車・機械)、メーカー(化学・食品・医薬)、メーカー(その他)、商社、医療

  • 応募資格

    -Singaporean.
    -Minimum Diploma or Degree graduate.
    -Work experience as Accounting role for at least 5 years.
    -Japanese skill of at least N3 level to communicate in Japanese with Japan HQ.
    -Good interpersonal & Communication skill.
    -Ability to work independently and in a team.

  • 英語

  • その他言語

    Japanese

  • 経験

  • 福利厚生

    AWS, VB, Transportation allowance(House to Office), AL(14 days), Medical(800SGD)

  • 休日・休暇

  • 就業時間

    9:00 〜 17:20

  • 求人掲載元

    Reeracoen Singapore

  • 求人番号

    24158

特徴

応募の流れ

  • Step 01|この求人に応募(無料)

    この求人の応募フォームからお申し込みください。相談・求人紹介・サポートはすべて無料です。
    適切な求人を紹介するにあたって、ぜひ履歴書・職務経歴書・英文レジュメの添付をお願い致します。

  • Step 02|海外転職アドバイザーとの個別面談・求人ご紹介

    担当の日本人キャリアアドバイザーが、ご経歴・希望条件・入社時期などをオンラインでヒアリングさせて頂きます。
    それに合わせてご応募頂いた求人以外にもマッチする求人があれば、ご提案させていただきます。
    面談は日本語で対応可能です。

  • Step 03|書類選考・面接

    ご応募したい求人を見つけたら、書類選考→面接→内定という順番で選考を進めていきます。
    必要書類の添削や過去の情報を元にした面接対策情報をキャリアアドバイザーから共有させていただき、内定獲得まで全力でサポート致します!

  • Step 04|内定・渡航・入社

    条件提示(内定)の確認から、ビザ取得サポート、渡航準備、現地生活の立ち上げまで伴走します。
    入社後も3ヶ月間のフォローアップで安心してスタートできます。